Relacja z czwartej edycji Wolves Summit

Opublikowane przez AZ / 2016-10-28 / / 0 Komentarze

W tym tygodniu w dniach 25-27 października odbyła się w Warszawie czwarta edycja Wolves Summit. Mięliśmy przyjemność uczestniczyć w tym wydarzeniu i na bieżąco komentować na naszym Twiterze. Wolves Summit to konferencja skierowana do startupów, inwestorów oraz przedsiębiorców z całego świata. Zakończona edycja była podzielona jest na cztery strumienie tematyczne: Startup, Business Growth, Developers oraz R&D. Pierwszy dzień konferencji był podzielony pomiędzy dwa tematy: Startup oraz Business Growth. Drugiego dnia poza ścieżką Startup ruszyła seria wykładów i prezentacji dla developerów. Trzeci dzień był skoncentrowany na tematyce badawczo-rozwojowej. Podczas tych trzech dni każdy mógł znaleźć coś dla siebie.

Konferencja zajęła spora część Pałacu Kultury i Nauki, na dwóch poziomach na których znalazły się 3 sceny, wystawa startupów, wystawa partnerów, 61 stolików do spotkań typu speed dates oraz 3 strefy odpoczynku.

Przed rozpoczęciem konferencji każdy z jej uczestników może ściągnąć oficjalną aplikację obsługującą konferencję. A w niej znajdują się informacje takie jak program konferencji, możliwość wyszukania uczestników oraz prelegentów.

wolves-summit-1

Spotkania 1:1 – startupy z inwestorami

Do networkingu nie trzeba było nikogo zachęcać a spotkania 1:1 z inwestorami tętniły życiem prawie zaraz po otwarciu rejestracji. Zresztą wiele spotkań było już umówionych na wiele dni przed imprezą za to konferencja, spotkania 1:1 z inwestorami to coś do czego trzeba się przygotować. I to przygotowanie jest i po stronie startupu jak i inwestora. Na konferencji wiele razy padało ze strony rożnych inwestorów iż przygotowanie to pięta achillesowa wielu startupów. Zatem pamiętajcie (!) przed spotkaniem a nawet przed wysłaniem materiałów do inwestora upewnijcie się że wszystko jest merytorycznie sprawdzone.

wolves-summit-3

Startup Expo

Wśród firm zainteresowanych współpracą ze startupami znalazło się PwC ze swoim programem – Startup Collider. Pani Magdalena Kwoska z PwC przedstawiła nam propozycję PwC. A mianowicie Startup Collider jest to  3 miesięczny program akceleracyjny jest skierowany do trochę bardziej dojrzałych startupów posiadających już jakieś rozwiązanie (przynajmniej na etapie Minimum Viable Product). W zamyśle program akceleracyjny dostarcza wiedzę, ludzi, lokalizację i kontakty biznesowe. Rozwiązanie jest o tyle ciekawe iż z PwC działa się jak z dobrym partnerem, jako startup nie oddaje się udziałów a dzieli się udziałem w zyskach. Trzeba się spieszyć bo nabór trwa do 10 grudnia 2016 roku.

Podczas konferencji odbywało się również expo, na którym prezentowały się startupy z całej Europy. Z niektórymi z nich mieliśmy okazję porozmawiać.

wolves-summit-7

Moprim przedstawia nam Vesa Jaakkola – dyrektor sprzedaży. Moprim to rozwiązanie (platforma) do zbierania i analizowania danych z czujników w telefonach komórkowych. Dzięki tym danym można analizować co dany właściciel telefonu komórkowego właśnie robi, czy jest to jazda na rowerze, prowadzenie samochody czy też kurs komunikacją miejską. Wiele z tych informacji może byc przydatnych dla np. zarządu komunikacji miejskiej aby dokładnie poznać ile ludziom zajmuje podróż a przez to lepiej dostosowywać czas trwania biletów. Przedsięwzięcie to spinoff Uniwersytetu Helińskiego.

YourPay to startup z Danii obsługujący płatności i to zarówno internetowe jak i za pośrednictwem terminala. Co wyróżnia YourPay wśród innych na rynku płatności to stała stawka (w zależności od pakietu od 1% do 2.25% kwoty transakcji). To z pewnością ciekawa oferta, szczególnie dla tych którzy posiadają sklep stacjonarny oraz prowadzą sprzedaż internetową. YourPay otrzymało wyróżnienie w konkursie startupów.

SendPulse przedstawia nam Konstantyn Makarov współzałożyciel i prezes. SendPulse to startup z Ukrainy, obecnie działający również w Stanach Zjednoczonych a to za sprawą programu akceleracyjnego. Jak sama nazwa wskazuje – SendPulse jest platformą do masowej wysyłki wiadomości e-mail. Rozwiązanie ma na celu zmaksymalizować otwarcia i kliknięcia wiadomości e-mail.

wolves-summit-4

Startup Expo

Wolves Summit to także panele dyskusyjne oraz prezentacje. Pierwszy dzień skoncentrowany  był na dwóch ścieżkach tematycznych: Startup oraz Business Growth. Ścieżka Startup oferowała szeroką gamę tematów związaną z prowadzeniem własnego startupu. Podczas paneli dyskusyjnych można było się dowiedzieć na co zwracają uwagę inwestorzy, jakich błędów unikać będąc startupem oraz jakie są dobre praktyki.

wolves-summit-6

Ścieżka Business Growth to przede wszystkim wykłady i miks wiedzy teoretycznej z praktycznymi przykładami. Wykłady obejmowały szeroką gamę tematyczną od tego jak budować swoją postrzeganie swojej marki po praktycznie informacje jak obracać się w świecie mediów społecznościowych. Drugiego dnia konferencji prym dalej wiodła ścieżka Startups oraz dodatkowa Developers, skierowana głównie do developerów.

wolves-summit-8

Wolves Summit to wydarzenie na najwyższym światowym poziome. Zarówno organizacyjnie jak i pod względem prezentacji oraz – co chyba najważniejsze – startupami jakie prezentowały się podczas konkursu startupów, a przecież to właśnie o nie tutaj głównie chodzi.

Zwycięzcą konkursu startupów zostało Auteni a wyróżnienie otrzymało YourPay.

Gratulujemy Wolves Summit świetnej imprezy, zwycięzcom życzymy wielu sukcesów a my nie możemy się już doczekać kolejnej edycji Wilków!

 

 

Komentarze

Brak komentarzy

Zostaw odpowiedź

Your email is never published nor shared. Required fields are marked *